LIVE - Digital Kamprapport

Link til Turneringsadmin (TA)

For å ha tilgang til å plotte/føre LIVE må du ha en av følgende funksjoner knyttet til sin bruker i MinIdrett:

• Kamper LIVE
  • Kampansvarlig (klubb eller lag)

Alterntativt kan du bruke klubben sin egen LIVE bruker for Turneringsadmin (TA).  Pålogging for denne er:

• skedsmohk
  • passordet for denne brukeren får du fra Arrangement ansvarlig

Det er tre ulike typer LIVE det kan plottes under en kamp:

• Avansert (alle kamphendelser)
  • Standard (Digital kamprapport)
  • Enkel (Kun registrere målscore lag, som kampur i hallen)

I Skedsmo Hånballklubb bruker vi normalt Standard dersom annet ikke er gitt beskjed om

Merk at flere og flere kamper vil bli ført med digital kamprapport, og det skal dermed signeres digitalt med PIN-kode for lagledere og dommere. Les mer om dette i brukerveiledningen "Signering - Live.pdf".

Kampene som føres LIVE kan publikum følge fra websiden Håndball LIVE (link finnes også for hver enkelt kamp i app'en MinHåndball).

Mer informasjon om Digital Kamprapportering finner du her:  LIVE - Digital kamprapport

HURTIGGUIDE / HUSKELISTE DIGITAL KAMPRAPPORT (LIVE-ADMIN)

1. Logg inn i TA.nif.no (evt. via Min Idrett).
  2. Gå til Klubb -> Live-kamper
  3. Finn aktuell kamp - klikk LIVE-eksport, vent på bekreftelse, klikk Gå til LIVE.
  4. Kontroller / Legg inn Kamptropp inkl. Draktnr.
    • Om det mangler spillere/lagledere under Spillere tilgjengelige, gå til Kampdetaljer i TA og søk opp  og legg til ny spiller/lagleder.
    • Avslutt med å klikke på Eksporter kampdata til LIVE.
  5. Signering Lagledere for å bekrefte riktig kamptropp – velg Spillere.
  6. Noter Sekretær- og Tidtakers Navn og klubb ved å velge Registrering ved kampslutt og skrive inn i feltet Interne notat.
    • (For Elite, 1.div og 2.div – legges disse inn i forkant via Dommerberamming, av arrangørklubb).
  7. Gå til LIVE registrering – start kampen og klokken.
  8. (For Elite, 1.div og 2.div - Registrere Deltatt på spillere og Velge Målvakt).
  9. Registrere kampens hendelser (Mål, Bestrafing og lignende).
  10. Avslutt omgang / Avslutt omgang og kamp
  11. Kontroller at alle hendelser har person lagt til.
  12. Signering Dommere – Klikk Kamprapport og så SignerKamprapport.
  13. (For Elite, 1.div og 2.div – Signering Lagledere for å bekrefte spillere som har Deltatt).
  14. Legg inn evt kommentarer i Internt notat
  15. Klikk Fullfør under Registrering ved kampslutt (dersom den ikke mangler hendelser person/spiller).